Przejdź do głównej zawartości

Czy używanie tableta z Windowsem jest aż takie złe? Recenzja Xiaomi MiPad 2

Wstęp

Ostatnio zniszczył mi się laptop Jumper EzBook 2, niestety po miesiącu bez niego ogarnąłem, że nie mogę dłużej wytrzymać bez Windowsa w podróży, więc zacząłem szukać nowego komputera. Niestety to zadanie było bardzo trudne z powodu tego, że tego laptopa kupiłem na jakiejś promocji w sklepie Gearbest za 450 zł i trudno trochę znaleźć nowy sprzęt w tej samej konfiguracji za taką samą cenę. Trudno też znaleźć coś sensownego na rynku używanym, same brzydkie, stare i wolne laptopy najczęściej z niedziałającymi bateriami aż odstraszały. Wtedy przyszła mi myśl, żeby poszukać tableta z Windowsem 10 ale tutaj również, cena nowych sztuk niestety z wysoka. po przeszukiwaniu ofert na OLXie znalazłem wreszcie idealną dla mnie ofertę. Mianowicie Tablet Xiaomi Mi Pad 2 w wersji 64gb. Kiedyś słyszałem o tym tablecie z procesorem Intela... Jednak najczęściej spotykane modele były wyposażone tylko w 16 gb pamięci co umożliwiało tylko zainstalowanie na nim Androida. Natomiast wersja z 64 gb pamięci była jedyną wersją tego tableta na której Windows 10 by działał. Bez zastanowienia produkt został przeze mnie zamówiony i dwa dni później był w moich rękach. Zobaczmy więc co potrafi laptop z Windowsem 10 od xiaomi.

Wrażenia po odpakowaniu
 W bardzo ładnym pudełku prócz samego Tableta, ładowarki USB-C oraz instrukcji w języku chińskim nic nie znajdziemy. Na sprzęcie był zainstalowany android w wersji 5.1. Od razu go przywróciłem do stanu fabrycznego. System działał wyjątkowo szybko jednak android w tej wersji był jak dla mnie dość przestarzały. Szybko zainstalowałem na nim Windowsa 10 (niedługo udostępniony  zostanie przeze mnie poradnik jak to zrobić) i sprzęt hulał już właściwie. Czas wziąć się za testy
Specyfikacja i ogólna wydajność
Tablet został wyposażony w procesor Intel Atom x5-Z8500 o taktowaniu 1.44ghz. Procesor wspomaga 2 gb pamięci ram. Nie pozwala to na wiele, ale nie na nic. Używam sprzętu głównie do notatek w szkole i tu tablet sprawuję się celująco. Można też na spokojnie oglądać filmy a dzięki ekranowi 2,5k jest to bardzo przyjemne doznanie (o ekranie za chwilę), nie mówiąc o wygodzie korzystania z przeglądarki. Chrome działa bardzo dobrze a jak się jeszcze używa przeglądarki dedykowanej czyli Edge to jeszcze można więcej wycisnąć. W gry oczywiście nie pogramy, oczywiście starsze tytuły działają w miarę dobrze  (testowałem Battlefronta 2 na mapie Hoth, w trybie XL. Gra się bardzo dobrze) ale w te nowsze to tak niezbyt (CS:GO ustawienia najniższe całe max 25 klatek na sekundę) Więc na pewno sprzęt nie nadaje się do grania.
Bateria
 Tutaj dużo nie będę mówił. Powiem tylko że jest średnio, niby na trybie "Lepsza Bateria" pokazuje mi, że sprzęt powinien wytrzymać na włączonym ekranie coś koło 6 godzin. Ale najczęściej ten czas to max 4 godziny i to przy dobrych wiatrach. Jeszcze dodatkowo sprzęt nawet jak jest uśpiony to zżera tą baterię w zastraszającym tempie. Trzeba się przygotować na codzienne wpinanie komputera do ładowania. No ale cóż, niecałe 6200 Mah nie jest to dużo jak na dzisiejsze standardy.

Ekran i parę słów o korzystaniu z dotyku w W10.
 Ekran jest przepiękny, kąty widzenia są dobre plus rozdzielczość 2,5k (1536 x 2048 px) sprawiają że aż chcę się z niego korzystać. Oglądanie filmów jest bardzo przyjemne i korzystanie z ekranu dotykowego w Windowsie nie jest aż takie złe. Tryb tabletu jest bardzo dobrze przygotowany i nawet korzystanie z przeglądarki chrome, nie sprawia większego problemu. Oczywiście można podłączyć klawiaturę po bluetooth albo z pomocą przejściówki OTG na USB i bez problemu można tak korzystać z komputera. Ja sam korzystam z klawiatury BT ale tylko z powodu dużej ilości pisania. Jak chcę obejrzeć na spokojnie film, to wystarcza mi sam ekran.


Dodatki
O aparacie powiem tylko, że jest i działa. Bo umówmy się, kto korzysta z tableta do robienia zdjęć... Sensory działają OK. Cóż by tu więcej mówić

Podsumowanie
Tablet Xiaomi z zainstalowanym windowsem 10 to świetny kawał sprzetu dla niewymagającego użytkownika. Posiada dużo zalet, trochę wad. I na pewno jeśli szukacie niedrogiego tableta z W10 lub taniego komputera do pisania to jest to sprzęt dla was. Na pewno się nie zawiedziecie. Xiaomi znowu dowiodło że jest firmą której warto zaufać




     


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

The Legend Of Zelda: Ocarina of Time... Piękna gra której nigdy nie ukończyłem....

Na wspominki przyszedł czas! Mianowicie Zelda Ocarina of Time. Przygodę zacząłem niestety od dupy strony, mianowicie od części na 3dsa, pamiętam, że gra bardzo mi się spodobała a jako że miałem wtedy gdzieś zabunkrowanego N64 to od razu zacząłem poszukiwać carta z gierką w sieci. Niestety januszowe ceny OLXowe odstraszyły mnie ale za to jest jeszcze ebay. A na polskim ebayu spadła mi oferta prosto z nieba... Mianowicie oryginalny cart z tą przepiękną grą w BOXIE kosztująca tyle ile januszowe ceny gołej dyskietki (nie skarćcie mnie za taką nazwę) i to jeszcze oferta z Polski... Kupiłem od razu. Po paru dniach w podskokach przywitałem kuriera. Paczka genialnie zapakowana... od razu zacząłem grać. Co mnie urzekło na początku w tej grze jest to oryginalna ścieżka dźwiękowa. Do dzisiaj moim ulubionym utworem z gier jest "Saria's Song/Lost Woods" (dla tej piosenki kupiłem nawet instrument zwany okaryną) Naprawdę OST we wszystkich zeldach jest genialne ale ta okaryna jako

Witajcie w świecie elektronicznej rozrywki!

Witajcie Tutaj znajduje się oficjalny blog projektu "Pad i Ład" Jako że ostatnio nie mam czasu na robienie filmów  postanowiłem, że w formie bloga dostosuję się do waszych potrzeb. Tu będą (mam nadzieję) pokazywały się teksty mojego autorstwa (np. Recenzje, wspominki, przeglądy)  Oraz wszystkie moje projekty i zdobycze. Poniżej macie linki do wszystkich moich odnośników.  A tymczasem się z wami żegnam, i mam nadzieję że zostaniecie na dłużej.  Trzymajcie się mocno... STRZAŁKA! Linki do moich wszystkich projektów: Kanał YT   Strona FB